Na de succesvolle lancering van de recreatiekrant ‘Eropuit in Bodegraven-Reeuwijk 2014’ heeft de Praktijk voor Plattelandsontwikkeling samen met Graficelly in 2015 en 2016 opnieuw een recreatiekrant voor Bodegraven-Reeuwijk uitgegeven. In de recreatiekrant is al het moois dat Bodegraven-Reeuwijk te bieden heeft aan recreatie, routes, natuur, evenementen, horeca, winkels, logies en andere toeristische voorzieningen gebundeld. In 2015 zijn voor het eerst arrangementen van recreatieondernemers in de krant opgenomen en in 2016 was de recreatiekrant onderdeel van de dorpspromotiecampagne Buiten gebeurt het.
Met deze recreatiekrant willen we toeristen en recreanten verleiden tot een langer verblijf in Bodegraven-Reeuwijk. Daarnaast hopen we dat de krant bewoners inspireert om naar buiten te gaan en alle bijzondere plekjes van onze gemeente te ontdekken. Zo heeft deze buitengewone gemeente in het Groene Hart opeens 33.000 ambassadeurs erbij gekregen.
Opdrachtgever
- 2014 en 2015 in eigen beheer
- 2016 in samenwerking met gemeente Bodegraven-Reeuwijk
Resultaat
- Recreatiekrant die huis-aan-huis is verspreid in Bodegraven-Reeuwijk en directe omgeving
- Facebookpagina Buitengewoon Bodegraven-Reeuwijk
Looptijd
- 2014, 2015 en 2016
A.M. Bandaprijs
Met de recreatiekrant Buiten gebeurt het hebben we de A.M. Bandaprijs gewonnen van de Nederlandse Nieuwsblad Pers (NNP); de prijs voor beste commerciële initiatief van lokale media. “Initiatiefnemers zijn er in geslaagd om voor de lezers in het verzorgingsgebied een uitgave te maken waarmee de inwoners verrast worden van wat er allemaal mogelijk is in hun eigen omgeving”. De jury bestond uit Remko Poggenklaas en Ted Hobma.
Website
- www.scribd.com/doc/310160990/Buiten-gebeurt-het
- www.scribd.com/doc/261219483/Eropuit-in-Bodegraven-Reeuwijk-2015